(最終更新日:2023-10-18 10:45:35)
  リン ミンシン   LIN Minghsin
  林 明信
   所属   大阪経済大学  経済学部 経済学科
   職種   教授
■ 学会発表・研究会報告等
1. 2013/06 Airport congestion pricing and airline network choices(Air Transport Research Society (World Conference) 2013)
2. 2013/03 Airport privatization in congested hub-spoke networks(Western Economic Association International-Pacific Rim Conference)
3. 2012/09 Airports privatization in congested hub-spoke networks(第2回アジア地域科学セミナー)
4. 2012/06 Airline network competition with low-cost carrier brand strategies(Air Transport Research Society (ATRS) World Conference 2012)
5. 2012/06 Airline network competition with low-cost carrier brand strategies(日本応用経済学会)
全件表示(27件)
■ 著書・論文歴
1. 2023/06 論文  Pricing policies for international airports: Per-flight versus per-passenger charges Transport Economics and Management 1,pp.32-49 (単著) Link
2. 2022/09 論文  Pricing regime choices for international airports: A rationale for the non-discrimination principle Economics of Transportation  (単著) Link
3. 2021/12 論文  Airport pricing and capacity: Schedule versus congestion delays Research in Transportation Economics 90,pp.1-14 (単著) Link
4. 2020/10 論文  Congestion pricing and capacity for internationally interlinked airports Transportation Research Part B 142,pp.126-142 (単著) Link
5. 2020/02 論文  Vertical differentiation and airline alliances: The effect of antitrust immunity Regional Science and Urban Economics 81,pp.1-16 (共著) Link
全件表示(33件)
■ 学歴
1. ~2003 名古屋大学 経済学研究科 公共経済学、産業組織論、交通経済学 博士課程修了 経済学博士
■ 職歴
1. 2012/04~ 大阪経済大学 経済学部 経済学科 教授
2. 2007/04~2012/04 大阪経済大学 経済学部 経済学科 准教授
■ 主要学科目
産業組織論,交通経済学
■ 所属学会
1. カナダ経済学会
2. 国際航空輸送学会
3. 応用地域学会
4. 日本経済学会
5. 2018/06~ International Transportation Economics Association
全件表示(6件)
■ researchmap研究者コード
B000335231
■ 研究課題・受託研究・科研費
1. 2020/04~2024/03  国際ハブ空港間の戦略的料金競争 基盤C 
2. 2016/04~2020/03  航空ネットワークとハブ空港の料金政策 基盤C 
3. 2012/04~2016/03  航空会社のLCC戦略と産業政策 基盤研究(C) (キーワード:(1) 国際航空市場 (2) 航空ネットワーク (3) 新規参入路線 (4)低費用航空会社 (5)空港の民営化)
4. 2009/04~2012/03  航空市場の競争維持・促進政策 基盤研究(C) (キーワード:(1) 国際航空市場 (2) 航空ネットワーク (3) 新規参入路線 (4) 低費用航空会社 (5) 戦略的提携)
5. 2007/04~2009/03  国際航空市場における規制緩和と競争政策 若手研究(スタートアップ) (キーワード:(1)国際航空市場 (2)航空ネットワーク (3)戦略的提携 (4)新規参入)
■ 現在の専門分野
経済政策 (キーワード:ネットワーク産業と企業の経済学、公益事業の民営化)