教員プロフィール | |
検索ページ |
フジモト タカシ
FUJIMOTO Takashi
藤本 髙志 所属 大阪経済大学 経済学部 経済学科 職種 教授 |
|
発表年月日 | 2012/02/10 |
発表テーマ | 農産物市場に生じるニッチとマーケティングの課題 |
会議名 | 神戸大学大学院経済学研究科六甲フォーラム |
主催者 | 神戸大学大学院経済学研究科 |
学会区分 | 研究会・シンポジウム等 |
発表形式 | 口頭(招待・特別) |
単独共同区分 | 単独 |
招待講演 | 招待講演 |
国名 | 日本 |
開催地名 | 神戸大学 |
開催期間 | 2012/02/10~2012/02/10 |
発表者・共同発表者 | 藤本髙志 |
概要 | In the agricultural products market, various niches have been being created out from the mass market. First, this paper shows that the niche market is created through the direct interaction between producer and consumer. Second, the niche marketing on the fruit farming in Wakayama prefecture is observed. Third, this paper shows that, in the niche market, extensive varieties of the product are supplied under the monopolistic competition. Fourth, this paper points out key strategies on the niche marketing, those are product development innovation, small lot production of many products, vertical integration of farming with processing and retailing, acquiring repeat purchasers, branding, and advertising. |